Društvo
Što bi se zbilo da je Turčin nekojemu od gospode gorskih vukova na fotografiji reka’: ”Ajde časkom naćas do svitanja šetaj opanke, a nevjesta će ti sa mnom gologuza konačit”?! (II)
Piše: Miodrag Draga Blažo’a BAJKOVIĆ, iz Građanah (svrh Oberah) – Riječka nahija, atar Prijestolnice Cetinje
Glede na to da GROBOLUPEŽINE na vlasti u Crnoj Gori, liše ostaloga – imaju namjeru crnogorsku državnu zastavu – staroslavnu Crvenu ljepoticu, zvanično (i trajno) zamijeniti trobojkom Mahmudovkom (s plavom bojom u sredini; i na njezinu plavetnu varijantu sasma zaboravimo, ako CRNOGORSTVU dobra mislimo !!!), nije rđavo da ukratko pojasnim – začem je u prvom dijelu štiva imentovah: kanavaca?
Odgovor/i (neke činjenice valja opetovati):
- zarad ponižavajućega načina kako je ”rođena”; Srbaljima su trobojku Turci odobrili i dizajnirali – konkretno: turski sultan Mahmud II (sve mu se i rahmetlomu zlatilo i duša mu carovala) boje joj je odredio i rasporedio (crvena-plava-bijela), i upravo takvu svojijem fermanom (iz decembra 1835.) Srbiji oficijelno pod moranje nametnuo;
- zarad toga što su Opankošetači na toj ”svojoj”, uvaljenoj im zastavi – morali imati izvezene četiri šestokrake zvijezde (design by: turski kroj – manufaktura: srbijanski svilen konac sitan vez), ka’ očit dokaz i jasan simbol apsolutno vazalnoga statusa Srbije u odnosu na Visoku portu (ruku na srce: Srbaljima je neuporedivo bilo bolje i lješe da im se na zastavi vijore zvijezde-podaničke, no dotadanja glava od džore ili prakca);
- zarad toga što su Turci o srpskoj zastavi trobojci (preteči/prababi one zastave u Andrimandi kabinetu; ne zaboravimo da je Andrimandi prvostepeno osuđeni terorist u pokušaju) – svoje crevlje, buce i nanule kad gođ su šćeli otirali.
Jesmo li CRNOGORCI sve tri naše vjere, koji imamo podosta preko tisuću godina dugu i svijetlu povjesnicu – zaslužili da nam zastava bude tuđa (pristigla iz podaničke Srbije), i još tako mrčnoga-nagrđenoga pedigrea?!
‘Oćemo li se š njom po svijetu ”veljat”, i pod njom ratnohuškačku ”Onamo, ‘namo” pojat?!?
Pride (hipoteza):
Da je Srbaljima, dotičnim Opankošetačima (pomilenijumskim turskim vazalima), kojijem slučajom moglo bit da ”svoju” zastavu drže po kućah (no im ni to nije bastalo) – vjerovatno bi srbska trobojka Turčinu zorom, priđe njegovoga izlaska iz ”Srpske kuće”, a potlje cjelonoćnoga ljubavljenja sa domaćinovom nevjestom – i ka’ šugaman (osobito ili samo za neke djelove tijela) đekad poslužila.
__________________
Tadijer (te 1835. godine) su tamošnja ”braća” ovdašnjijeh Posrbicah, na cijelomu prostoru današnje Srbije (bez Vojvodine, ali uključujuć prostor nezavisne, albanske Republike Kosovo) – još uveliko opanke šetala.
Šetanje im je po Beogradu duralo do 1867. godine.
U śevernoj, gornjoj zemljopisnoj polovici Srbije tu sortu okolokutnje rekreacije Srbalji su praktikovali do 1878. godine (naime (fig.): te godine na Kongresu u Berlinu delegati nekoliko evropskih država, usmeno su uljudno zamolili Turskoga delegata – da se na tomu prostoru ubuduće (ako im je ikako izvodljivo) suzdrže od ljubavljenja sa nevjestama Srbkinjama).
Na njezinom kompletnom južnom dijelu (s kraja na kraj – od istoka do zapada) tu su praksu ”braća” našijeh političara Posrbicah-Prokletosavacah, dotičnih klerofašističkih ”Oslobodiocah” (čija prezimena u prvom dijelu štiva uredno navedoh) – redovito mooorala upražnjavati sve do 1912. godinice.
Zastiđe poviše zastiđa !!!
Mimo šetanja opanakah, ti vajni domaćini su – kad im Turčin šćaše naredit, tokom besane noći – još i:
- kahvu mu varili i prinosili – i to kahvu tačno zahtijevane jakote, broja i veličine kockica cukra (nemam informaciju da li je i sama boja cukra bila upitna);
- kučka/kučku koja u avliji lajaše, tj. tužno zavijaše – ukoliko ljubavnicima prve ”bračne” noći njezin lavež smetaše – daleko su od kuće odvodili, i tamo se (recimo: u šumi podno trepetljike što trepeće) nekoje vrijeme međusobno ćešili;
- minjažu (liše džorećega mesa) pripravljali – i ljetnje noći, a ne samo zimske dugačke bjehu (a od više ljubavljenja se ogladni); jednomašice, ”domaćinu” su te noći, u za njega specifičnim, zlosretnjima okolnostima bile predugačke (nikad dočekat da kokoti zorom zakukuriču – da bi obljubljenu draganu ugleda’ i š njom ot meniju za doručak započeo priču);
- etc.
Zastiđe bez lijeka !!!
Doduše:
Opankošetačima se dostina potomakah negdanje gospode crnogorske, prozvani Posrbice (što je pravo nazivalo koje im žanago pristoji), od 2020. naovamo – uvukuju đe se ljuđi ne uvukuju!
Nadalje:
Kad nečija supruga (ili đojka) s nekijem drugo čojkom (pjesnički rečeno) ljubavno zakonači, tj. (što bi se po starinski reklo) upušti u ljubobludije – veli se da za njezinoga domaćina (ili momčece) nema:
”Ni manje štete – ni više śekirancije!”
__________________
Zarad strahovitih kompleksa, dubokih frustracija, skroz naskroz opoganjeni i bespomoćno inferiorni – Srbalji su morali neđe nečesovo spasenije poiskati – da biše nad sudbom svojom prestali koležiti, krmaukati (što će reć: nemoćno jaukati), đekati i pestima se u glavu udarati.
Na Zemlji ni jado časti nemadoše.
A pogotovu u Zemlju živi nemogaše.
Pa do u Nebesa po svoj haer strkoše.
Da su ”Nebeski narod” sebe ”ubediše”.
Da bi nam śeverni suśedi u svijest ostali, i planetom Zemlja hodali – poznije su evolucijom sopstvene znamenite laži ”Nebeski narod” postali.
Palamude prosipljući bolesne priče:
- o srbskoj fantastičnoj povjesnici i kulturi (jasno, pri tomu: državotvorni kontinuitet Duklje – Zete – Crne Gore nesojski prisvajaju; sjajno našljeđe crnogorske kulture drsko otimaju; sve naše sveto pečobrazno lupežaju);
- o svojemu iskonskom jeziku koji su u potonje ledeno doba datirali (treba znati: Srbalji su na starosrbskom jeziku mamute dresirali);
- o srbskomu ”vrlomu hrišćanstvu” (u pitanju je: Prokletosavlje – apsolutno antihrišćanska sekta);
- o srbskoj genetici (naime: približno polovica žitelja Evrope od tamo-njih potiče; ako sam dobro zapazio – reka’ bih i Vikinzi su srbskoga roda (u tomu smislu situ(v)aciju po ostalija kontinenata nijesam proučava’);
- etc.
Tijem i tako ”dokazuju” da su sve i svja među narodima, barem:
- od Prizrena;
- do Karnaka (Egipat);
- Agre (Indija);
- pa preko cijele zapadne bande Sibira;
- evropskoga dijela Rusije;
- Germanije;
- do Arilja;
- i nazad (ako ih albanski carinici pušte) da turistički pośete Prizren.
Jedino im tako, njihovim neviđenim ludilom – uspijeva na svijetu bitisati.
I sami sebe u oči gledati.
Umjesto da korotuju (sve od Kosova 1389., preko Kosova 2008. – pa zanavijek), Opankošetači u sve 16 (šešnast): sviraju, ”pevaju” i igraju.
Kako im je do svirke, pojanja i tancovanja – jasno mi nije.
Nezabilježena sopstvena projekcija – za psihologe atrakcija.
__________________
P.S.
U ponedionik slijedi treći, potonji dio štiva.
-
Društvo2 days ago
Raoniću, himnu gasi, Mandićevo uho spasi
-
Svetosavska sekta4 days ago
SPC je bačva bez dna u koju se sipaju milioni
-
Politika3 days ago
Ofiranje ugroženog srpstva
-
Politika1 day ago
DON’T CRY BABY Kolaps već prežaljene vlasti
-
Komentar1 day ago
TRAMPOVA POLITIKA I ŽENE: Da li ograničavanje osnovnih ženskih prava može postati globalni trend