Povežite se sa nama

Medijsko reketiranje

SUDOVI RASKRINKALI ’’MEDIJSKI GANG’’: Vijesti će morati da plate za pokušaje reketiranja portala Aktuelno!

Objavljeno

-

Podijeli ovo na društvenim mrežama
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

’Medijski gang’’, kako je u javnosti poznata grupa opskurnih individua koja predvodi koncern ’’Vijesti’’, raskrinkana je od strane crnogorskih sudova, a za svoje reketaške poduhvate moraće konačno da plate!

Odlukom Osnovnog suda u Kolašinu, koja je donijeta prošle sedmice, takozvani ’’medijski gang’’ na čijem su čelu tajkuni Miodrag Miško Perović i Željko Ivanović moraće da plati sudske troškove u ukupnom iznosu od 1.750 eura (600, 500 i 650 eura po tužbama), nakon što su povukli tri tužbe, kojima su preko sudova pokušali da reketiraju našu medijsku kuću.

Medijski koncern Daily press, poznatiji kao ”medijska mafija”, u čijem su vlasništvu tabloid, portal i TV Vijesti, povukao je u aprilu tri tužbe za naknadu nematerijalne štete koje su ranije podnijeli protiv portala Aktuelno zbog tekstova ”CENZURA Uklonjen serijal “Voajer i Balerina”, Radončić: Poštenom presudom sudija bi stavio glavu ispod sjekire medijskih dželata””Licemerje kapricioznih lidera SDP-a: Nejaki, nedosljedni i slab temelj za “Jaku Crnu Goru””Krivokapić i “Vijesti” stari poznanici: Promovisali apoteke Rukoljubove svastike, a sad izdaju naloge za sastav vlade!”.

Ova odluka uslijedila je nakon što je sudija Osnovnog suda u Kolašinu Jadranka Pavlović, takođe početkom aprila, donijela prvostepenu presudu kojom je odbila tužbu za naknadu nematerijalne štete koncerna Daily press zbog teksta  ”Parlamentarni diletant u novoj ulozi: Bečić kao portparol reketaških medija i NVO neznalica”.

Nije im narušen ugled!

U obrazloženju sutkinja Pavlović navodi da ”sporni tekst sadrži oštar način izražavanja vrednosnih sudova” ali da ”sud nije mogao da izvuče zaključak da je tužiocu narušen poslovni ugled”.

Sve manje straha od ”Medijskog ganga”

”Okolnosti da je tužioc nazvan ‘reketaškim i ucjenjivačkim’ medijem ne znači da je taj mediji počinio krivično djelo, jer protiv njega nije pokrenut postupak ni za jedno krivično djelo. Otuda po mišljenju ovog suda nema osnova za zaključak da je tuženi prekršio pretpostavku nevinosti. Nema osnova za zaključak da je tužiocu povrijeđen poslovni ugled, u mjeri koja bi opravdala dosuđivanje nematerijalne štete”, navodi se u obrazloženju presude.

Dalje se ističe da je u fokusu teksta tadašnji predsjednik Skupštine.

”Nazvati predsjednika skupštine portparolom medija samo po sebi nije uvredljivo za medij, bez obzira da li medij afirmiše stavove predsjednika Skupštine ili ne. Iz provedenih dokaza Sud nije mogao da izvuče zaključak da je tužiocu narušen poslovni ugled. Sa tih razloga Sud je tužbeni zahtjev tužioca odbio kao neosnovan”, navodi se u obrazloženju prvostepene presude nakon koje je koncern Daily press povukao i ostale tri tužbe za naknadu nematerijalne štete koje je podnio zbog gore pomenutih tekstova.

I Viši sud u Bijelom Polju se oslobađa straha

Važno je podsjetiti da je i Viši sud u Bijelom Polju usvojio žalbu advokatskog tima portala Aktuelno i ukinuo presudu Osnovnog suda u Kolašninu po kojoj je naša medijska kuća trebalo da plati naknadu nematerijalne štete jednoj od članica ”medijske mafije” Mileni Perović Korać.

Miodrag Miško Perović i Željko Ivanović: Vođe ”Medijskog ganga”

Takođe, nedavno je bjelopoljski Viši sud potvrdio presudu Osnovnog suda u Kolašinu koji je dosudio da moramo da platimo 2.000 eura reketa jednom od šefova ”medijske mafije” Željku Ivanoviću. Međutim, iako su odbili našu žalbu za odbacivanje tužbe, odbijen je i pokušaj Ivanovića da dobije dodatni novac, jer je tražio da reket koji treba da mu plati portal Aktuelno bude 5.000 eura.

Nakon ovakvih oduka sudova jasno je da reketaškom koncernu, njegovim političkim saradnicima i nalogodavcima, nije uspjela namjera da tužbama ugase konkurenciju – portal Aktuelno. Što je još važnije, ’’ruka pravde’’ što bi rekao politički proizvod ’’medijske mafije’’ – Dritan Abazović, okrenula se u pravom smjeru i sve manje drhti pod pritiskom poznatih reketaša.

Takođe je jasno da su i čelnici ’’Medijskog ganga’’ postali svjesni da sudovi od sad neće donositi presude pod pritiskom straha od medijskog reketiranja.

Povlačenje ovih tužbi je veliki korak ka dostizanju pravnog balansa kada je u pitanju ovaj reketaški koncern, ali treba podsjetiti da se protiv portala Aktuelno i dalje vodi preko 10 postupaka po pojedinačnim tužbama doskorašnjih suvlasnika koncerna Vijesti Miodraga Miška Perovića i Željka Ivanovića, kao i po tužbama ’’novinarki’’ zapošljenim u propalom nedjeljniku Monitor koji je takođe dio koncerna – Milke Tadić Mijović i Milene Perović Korać.

O progonu koji ’’medijska mafija’’ sprovodi godinama protiv naše medijske kuće možete čitati na OVOM LINKU, ali i u posebnoj rubrici na ONLINE MAGAZINU LUČA – MEDIJKSKO REKETIRANJE.

U.P.A.

Podijeli ovo na društvenim mrežama
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Klikni za komentar
Prijava
Notifikacija
guest
0 Komentara
Inline reakcije
Prokomentarišite i vi
Sponzor

Najčitanije