Magazin
“PORODICA”: RTS snimio mini serijal o tri Miloševićeva dana pred hapšenje
Serija “Porodica”, sinoć je prikovala Srbiju uz televizijske ekrane. Riječ je o ekranizaciji događaja iz relativno bliske prošlosti – 20. godišnjicu dramatičnog privođenja Slobodana Miloševića i njegovog odvođenja u Haag.
Radnja miniserije od pet epizoda koje se na RTS-u emituju do 2. aprila, prati posljednja tri dana koja je Milošević proveo sa suprugom Mirjanom Marković, kćerkom Marijom i najbližim saradnicima.
“Nije nam bila ideja da nekog vrijeđamo ili glorifikujemo, već da prikažemo događaj koji je promijenio tok istorije na ovom području. Serija nadilazi politiku i bavi se sudbinom jedne porodice, koja nikada nije vjerovala da bi se nešto slično moglo dogoditi”, objašnjava scenarista i reditelj Bojan Vuletić za Hello magazin, dodajući da je riječ o igranoj seriji zasnovanoj na svjedočenjima aktera, javno dostupnim informacijama i autentičnim snimcima.
Glavne uloge u ovoj priči o krahu jedne porodice, jedne zemlje i jedne epohe povjerene su Mirjani Karanović i Borisu Isakoviću, koji su vjerno dočarali bračni par Milošević‒Marković. Njihovu kćer Mariju tumači Tijana Marković. Sin Marko, koji je tada boravio u Požarevcu, ne pojavljuje se ni u jednom kadru, već samo čuje njegov glas u telefonskom razgovoru s roditeljima.
Na pitanje kako su “branili” svoje likove Karanović i Isaković složno su odgovorili novinarima Helloa da su ih posmatrali prije svega kao ljude.
“Uprkos našoj različitosti, zajednička nam je jedna osobina, ne podnosimo poltrone”, kaže glumica o “profesorki Marković”, kako je supruga Slobodana Miloševića zahtijevala da joj se obraćaju.
“Jaki ljudi nose jake kontraste i ja se nisam bojala utvrditi koje suprotnosti leže u Miri Marković. To su pretjerana okrenutost romantičnom viđenju svijeta, dok se na drugoj strani nalazi egoizam, potreba da se ništa ne pruži i da se sebično misli, naročito u odnosu na supruga”, dodaje.
Isaković ističe da mu je, osim snimaka s YouTubea i intervjua, mnogo pomogla knjiga transkripata tajno snimljenih razgovora koje je Milošević vodio sa sinom i čerkom, ali i s partijskim kolegama.
“Crta duhovitosti koju sam prepoznao kod Miloševića omogućila mi je da mu se približim kao čovjeku”, objašnjava glumac.
Budući da je Marija Milošević rijetko davala intervjue, Tijana Marković imala je najmanje materijala na koje se mogla osloniti. Od poznanika je saznala da je voljela kafane i oružje, ali da je prije svega bila odana ćerka.
“Ulozi sam pristupila s velikom odgovornošću, svjesna da će ta žena možda gledati seriju. Ušla sam u sferu njenih emocija, pa i rana, koje vjerovatno ni danas nisu zacijelile”, rekla je glumica.
Finale serije “Porodica” producenti opisuju kao “emotivno” i “katarzično”, a evo kako ga je doživjela Mira Karanović:
“Preplavio me osjećaj tuge za svim što je izgubljeno, a prije svega za izgubljenim životima. Kad to kažem, mislim na one koji su nas fizički napustili, ali žalim i za izgubljenim životima nas koji smo još ovdje. Oduvijek sam željela živjeti u zemlji ponosnih ljudi. U suštini, mi i jesmo takvi. Do devedesetih smo imali mnogo razloga da budemo ponosni na našu istoriju, kulturu… A onda se sve survalo u ponor. Izgubili smo svi, uključujući Miru i Sloba, koji su te godine smatrali najboljim periodom njihovog života. U ovoj priči nema pobjednika”, zaključila je.
-
Komentar2 days ago
MOĆ LAŽI JE ZARAZNA I RAZORNA: Paf paf budžet, za paf paf ekonomiju
-
Politika5 days ago
DON’T CRY BABY Kolaps već prežaljene vlasti
-
Komentar5 days ago
TRAMPOVA POLITIKA I ŽENE: Da li ograničavanje osnovnih ženskih prava može postati globalni trend
-
Politika3 days ago
Spavaš li mirno Ron Džeremi?
-
Svetosavska sekta3 days ago
MEGAEKSKLUZIVNO Rajo i Joanikije nemaju muda da sprovedu Amfilohijev model na Lovćenu!
-
Politika17 hours ago
TRAMP I ZAPADNI BALKAN: Buđenje „srpskog sveta“ iz postizborne ekstaze